четвъртък, 11 септември 2014 г.

Уроци по дзен




















 * * *

Стопено слънце,

чакащо безлуние.
Зима е.
Моля се.


*  *  *

Срещнах те.
Изгря
самонаказание –
от мен измислен
ураган
без милост
гали.


*  *  *

Бог ме обича.
Изпрати ми теб.
И сила
да оцелея.
И...
Да обичам.


*  *  *

Сила, Господи!
Сила!
Сила ми дай!
Че се прегънах на две
и обезсилих.


*  *  *

В този мъжки свят
кошута плахо
прелетя,
гонеща спасение
в гора
сред вълци.


*  *  *

От светлата срана,
при светлината,
в покоите на Бог
земята
е блестящо
пълнолуние.


*  *  *

Капчуците плачат
и пеят
с твоето име
и кротко
полягат
на трототоара.


*  *  *

Благодаря ти господи!
Помолих
за любов и стихове.
Отговори ми
светкавично...
и с двете.


*  *  *

Блестящ ум –
острие на шпага
прониза
бялата ми същност.
Не ме събори.
Не умрях.
Възкръснах.


*  *  *

Уморените коне ги убиват.
Дали?
Някои ги обичат.
Оставят ги да почиват.
И всеки ден им решат
гривата.

*  *  *

Ръце
изящни
с неподкупна
властност
удържат
повода
на дивата ми сила.
Покорна
и усмихната
отпивам
от дланите им
глътки
нежност.



Няма коментари:

Публикуване на коментар