петък, 12 септември 2014 г.

Злото може да бъде победено с неговите капани, същите, които залага на малките хора



Всеки човек, независимо от мястото, на което се намира, може да прави смислени и полезни неща. Ето това е знанието за новото, което идва и новото време, в което дори ние ще се случи да живеем.
Това означава, че трябва да знаем как да променим образователната система така, че децата да бъдат научени, как да станат полезни и смислени възрастни, независимо от това къде се намират и с какво се занимават. Изгражда се. Учи се и се постига с търпение и учене от хора, които го притежават.
Децата така или иначе подражват. Ако това, което виждаме днес около себе си и в обществото, и в училище, не ни харесва, значи ясен е проблемът откъде започва и за нас също е ясно коя е най-наболялата тема, от която трябва да се започне още днес. Назависимо кой какви ги говори за разни политически партии, избори и какво ли не.
Ако не се започне рязко, категорично и ведна от образованието и след 1, и след 4, и след още 25 или 100 г. пак ще си говорим за същото - как в България нищо не става, как никога няма да се оправим и как хората напускат.
И не е нужно да чакаме мислещи политици, за да се случи това. Трябва ние, хората, родителите, да го случим. Нещата се обръщат - и да го наложим на калпавите политици, ако все още ги има. Щото само те не разбраха, че са пътници, ама хайде, ще изтърпим още едно или повече кухи и празни правителства. Защото има инерция от старото, дори и когато си отива.
В политическото, а най-вече в общественото говорене единствената дума, която трябва да чуваме днес е образование, образование и пак образование. Редувана тук таме с училище.
Ако осъзнаем какво искаме да постигнем - хората да бъдат смислени, полезни и съдържателни в своите действия, това е първата стъпка.
Дори фейсбук може да бъде използван за смислени неща. Това вече се случва - да свързва хората със сходно мислене. Правят го не само хората с пошло мислене, но и разумните и смислени хора.
В интересно време живеем.

Люлия
28 юли 2014 г.

Няма коментари:

Публикуване на коментар